Snorkelsafari - Reisverslag uit Malé, Malediven van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Snorkelsafari - Reisverslag uit Malé, Malediven van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Snorkelsafari

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

02 Maart 2012 | Malediven, Malé

Vrijdag 2 Maart

Ja hoor, weer hebben we de verleiding niet kunnen weerstaan. We hebben een snorkeltour gemaakt met een boot. Je kan hier om het hele eiland snorkelen (best wel heel lang snorkelen), maar is er niet zulk mooi koraal. Met de boot zouden we ergens gedropt worden waar wel mooi koraal zou zijn. Nou daar is dan geen woord over gelogen. We stapten om 09.30 uur in de boot en voeren de zee op. Deze is hier heel erg rustig, rustiger dan de zuidkust van Sri Lanka.

We voeren langs verschillende mooie eilandjes. Dit is werkelijk met geen pen te beschrijven hoe mooi.
Midden op zee (nog wel steeds de Indische Oceaan) stopte de boot en werden we verzocht achter de leider aan te zwemmen. Midden op zee was werkelijk een adembenemend rif met super koraal. We konden een rondje van een uur maken. En het was ook helemaal niet diep. We snapten er helemaal niets van. We hebben een uur lang onze ogen uitgekeken en onder water heb ik 200 foto's gemaakt. Wow dit was werkelijk te gek. 

Op een moment worden we gesommeerd om te keren en dezelfde weg terug te zwemmen. Huh, ik zie daar iemand van de boot me een harpoen onder water duiken. Wat krijgen we nou. Als ik mijn hoofd boven water doe, zie ik dat de voltallige bemanning in het water is met harpoenen. Dat belooft niet veel goeds. Ik doe net alsof ik het niet zie en geniet van het moois onder mij. We kregen niet te horen wat er nou werkelijk aan de hand was.

En als we bijna bij de boot zijn zie ik een schildpad. Natuurlijk wijk ik af van de route om dit prachtige beest te vereeuwigen. De foto's zien jullie als we weer thuis zijn. Opladen duurt hier een eeuwigheid.
Dat was echt een geweldige snorkelsessie.

En jullie raden natuurlijk wel wie weer als laatste aan boord ging.

En we gaan nog niet naar huis,
Nog lang niet nog lang niet
En we gaan nog niet naar huis.............


  • 02 Maart 2012 - 16:12

    Math En Ine:

    Klinkt werkelijk fantastisch! Ik verheug me al op de foto's die je gemaakt hebt. Ik heb nog nooit gesnorkeld! Heb vandaag een mailtje van Linda gekregen. Ze ligt ziek in bed met de griep!
    Met ons gaat alles prima! Vermaak je maar, want de tijd gaat snel en voor je het weet zit je weer in regenachtig NL
    Ik kijk uit naar het volgende verslag! Liefs Ine

  • 02 Maart 2012 - 16:52

    Marrie:

    Vandaag al jullie verslagen gelezen. Lekker aan het genieten van al,het moois op onze aardbol. Veel plezier nog.

  • 02 Maart 2012 - 19:28

    Rob:

    Wie was het laatste aan boord? Meneer Chris kan niet zolang zonder sigaret dus .......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Malediven, Malé

Marianne

Actief sinds 19 Okt. 2011
Verslag gelezen: 394
Totaal aantal bezoekers 28863

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Weer op reis

Landen bezocht: