Dol fijn! Dolfijnen!!!! - Reisverslag uit Malé, Malediven van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Dol fijn! Dolfijnen!!!! - Reisverslag uit Malé, Malediven van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Dol fijn! Dolfijnen!!!!

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

03 Maart 2012 | Malediven, Malé

Zaterdag 3 maart

Vandaag weer een halve dag relaxen. Snorkelen voor de deur. En dan kom je ineens een murene tegen. Wel verscholen in een grot, maar toch. Wat een joekel van een beest zeg.
We lunchen en gaan ons dan klaar maken voor de (ik weet niet hoeveelste) dolfijnencruise van twee uren lang.
Op het aanplakbiljet natuurlijk geweldige plaatjes, wervelende tekst erbij. Hapje en een drankje, tja en dan gaan we toch weer voor de bijl.

Om 15.00 uur melden we ons bij de steiger. We stappen met 10 personen op best wel een grote boot. Heerlijk, kan je alle kanten oplopen om die zoogdieren op de foto te zetten. We koersen direct naar zee. Heerlijk, zonnetje, windje erbij en een lekker drankje. En ja hoor daar ziet de bootboy de eerste dolfijnen. Tenminste dat denken we. Het maant de kapitein aan koers te zetten naar de loefzijde.
Maar helaas, loos alarm.

Inmiddels is het 15.30 uur. Gelukkig we hebben nog anderhalf uur. We varen langs de meest exotische eilandjes. Wat is het hier mooi. Om 16.00 uur krijgen we heerlijk een hapje. Op het aanplakbiljet zagen die hapjes er echt wel anders uit. Maar we hebben al geluncht, dus niet zeuren.

Inmiddels hebben we denk ik al een kwart van de Malediven ( de Malediven bestaat uit ongeveer 1200 eilandjes) gezien en het blijft adembenemend. De overige passagiers hebben inmiddels al zeker 20 foto's van elkaar gemaakt. Dat blijf ik toch een raar verschijnsel vinden. Dat kan je toch ook thuis op de bank doen? Maar ja wat moet je, je komt voor de dolfijnen maar ziet er vooralsnog geeneen.

De tijd begint te dringen, het is al 16.30 uur. Chris is niet echt vrolijk. En de mensen die Chris echt kennen, hebben nu medelijden met mij. Maar ik kan er echt niets aan doen, maar we hebben nog een heeeeeeel half uur.

De eilandjes kunnen mij nu gestolen worden. Ik wil eindelijk dolfijnen zien. De tijd begint te dringen. Het is al 16.45 uur. En voor ons doemt ons eiland Hudhuran Fushi alweer op en vol vertrouwen denk ik, ze hebben het beste tot het laatst bewaard. Maar helaas. Precies om 17.00 uur meren we aan en hebben we nog niet eens een piepkleine dolfijn gezien. Wel zijn we ik weet niet hoeveel dollars armer en weer een illusie rijker.

By the way, heb ik al verteld dat we buiten douchen. Als je de badkamer in komt vanuit je met airco gekoelde bungalow, sta je in een bloedhete overkapte ruimte. Daar vind je het toilet en een bad met ook een douche. Maar als je onder de overkapping vandaag gaat kom je bij de openlucht douche.
's Avonds is dat prachtig. Je staart zo naar de hemel met wel duizenden sterren. Moet je natuurlijk geen shampoo in je ogen krijgen. Grrrr!

• 03 Maart 2012 - 17:55

Rob:

Soms heb je een vermoeden maar Chris echt kennen ..... Je kan altijd iets doen met een see, buy, fly tas .....

• 04 Maart 2012 - 08:44

Geral En Jerry :

Hai Marianne en Chris,
    Bedankt voor je leuke reisverslag tot nu toe!!echt genieten! Jammer van de dolfijnen, maar al het andere maakt meer dan goed! Geniet van al het moois en de warmte....het is hier maar kil...Nog veel plezier op de Maledieven en in Dubai
    hartelijke groeten Jerry en Geral