Knotsgekke stad - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Knotsgekke stad - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Knotsgekke stad

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

07 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Woensdag 7 maart

De nacht van maandag op dinsdag zijn we in Dubai aangekomen. We hebben nog een paar uurtjes geslapen en lieten ons na het ontbijt met een taxi naar Wafi brengen. Daar hebben we een 48- uurs kaart voor de Big Bus Tour gekocht.

Gisteren hebben we dus het nieuwe moderne gedeelte bezocht van deze stad. Jeminee, je weet niet wat je overkomt. Als ik in het Stadshart een uurtje heb gelopen, ben ik gesloopt. Maar hoe de mensen dat hier doen. Tig winkelcentra zijn hier en de allergrootste van de wereld. Je weet niet wat je overkomt. We zijn bij de skihal geweest in een van de winkelcentra en daar is ook een levensgroot aquarium. Bizar voor woorden. Daar duiken mensen en zie je haaien en roggen zwemmen. Te gek allemaal. In een van de winkelcentra hebben we 3 schilderijen gekocht. Die halen we vandaag op. Maar hoe we deze mee naar huis moeten krijgen is nog een raadsel.

We bezochten ook de hoogste toren van Dubai. Alleen At the top ( naar boven) was al voor 2 dagen uitverkocht. Belachelijk gewoon. En we zijn natuurlijk op Palm Island Jumeirah geweest. Daar was ik heel nieuwsgierig naar. De stam van de palm is 7 kilometer lang, dit is de mainroad. Hierboven rijdt een monorail. De weg eindigt bij zee in hotel Atlantis, ook niet normaal meer. Op de bladen van de boom staan werkelijk te gekke huizen, waar de rich and fameus hun 2e of 3e of misschien wel meer huizen hebben.

In de avond hebben we nog een avondtour met die bus gedaan. Ook helemaal geweldig. En het 7 sterren hotel moet je gezien hebben. Daar zijn voor elke toerist 3 medewerkers. Niet normaal meer toch.

Vandaag gaan we het oude gedeelte bezoeken en een boottocht met een dhow maken over de Dubai Creek. Reispillen mee dus.

• 07 Maart 2012 - 12:01

Celeste:

Hoi ouders,

Klinkt alsof jullie het nog prima naar de zin hebben.

Ik ben het huis weer op orde aan het brengen. Na al die feesten en partijen was dit wel nodig:).

Leo komt jullie halen, maar we hebben nog wel even contact.

x Ce