Zwemmen met roggen - Reisverslag uit Malé, Malediven van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Zwemmen met roggen - Reisverslag uit Malé, Malediven van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Zwemmen met roggen

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

01 Maart 2012 | Malediven, Malé

Donderdag 1 maart

Vandaag hebben we weer heerlijk geluierd aan het strand en veel gesnorkeld. De zee is hier adembenemend mooi. Als je iets verder de zee in loopt, nog steeds tot je knieen, zie je meer koraal. Niet zo mooi als in Egypte, maar toch. In dit koraal bevinden zich de broedkamers van de vissen. Talloze jonge vissen zwemmen kriskras door elkaar. De moeders en vaders van die kleintjes vinden dat niet prettig en laten dat weten ook. Ze zwemmen met een rotvaart op je af. Ze doen verder niets, maar je schrikt je iedere keer weer te pletter. Ook de kleine haai kwam nog even langs. Wat een schatje is dat toch.

En net toen ik dacht nu is het genoeg geweest voor vandaag, kwamen in optocht drie grote roggen voorbij gezwommen. Hun staart was een soort veer. Ik moet nog even opzoeken hoe deze roggen heten. Wow, dit was echt te gek. Ik heb deze beesten al zwemmend gefilmd en wilde ze ook van de voorkant in beeld hebben. Maar toen dacht ik ineens aan Steve Irwin. Het zullen toch geen pijlstaartroggen zijn?  Wegwezen dus.

Na dit intermezzo gaan we heerlijk wat drinken aan de bar met uitzicht op weer een ander stuk zee. Je ziet de vissen af en toe boven water uitspringen, een machtig gezicht. Ze hebben bij deze bar heerlijke cocktails ( ook zonder alcohol).

En als we uitgelezen, gesnorkeld, gedronken en geluierd zijn, Douchen we en dan is het weer tijd voor een uitgebreid diner. Voorlopig gaan we nog niet naar huis.

• 01 Maart 2012 - 16:20

Nel Kalsbeek:

Wat een heerlijk leven geniet er maar van en ben benieuwdd naar e foto`s.

• 01 Maart 2012 - 19:21

De Van Dijke's:

Jeetje zeg, zoals je het omschrijft klinkt die prachtige plek inderdaad als het paradijs!
    Geniet ze! Groetjes van ons

• 01 Maart 2012 - 19:22

Jon En Carla:

Klinkt allemaal heerlijk, geniet er van

• 02 Maart 2012 - 11:39

Piet En Mia:

Als ik dit lees krijg ik toch wel spijt dat we niet bijgeboekt hebben, geniet er van
    Groetjes Piet&Mia

• 02 Maart 2012 - 12:12

Astrid:

Genieten op afstand is ook genieten, en dat doen wij hier via jouw verslagen.
    Ook nu klinkt het weer te gek allemaal, ga zo door!!!!!!

• 02 Maart 2012 - 15:13

Linda:

Ha Chris en Marianne, ik volg jullie nu pas, dus ga ook nog ff teruglezen. Als ik beter ben dan, ben nu met griep op bed. Geniet er nog lekker van!

Groetjes, Linda uit Zeeland