Dubai, shopping paradijs - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Dubai, shopping paradijs - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Dubai, shopping paradijs

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

07 Maart 2012 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Woensdag 7 maart

Vandaag hebben we met de bustour het oude gedeelte van Dubai bezocht. Wat een tegenstelling tot het nieuwe gedeelte. Een wereld van verschil. We hebben een boottocht gemaakt over de Dubai Creek. Dit water ( knalblauw) ligt tussen het oude en nieuwe Dubai. In een echte dhow hebben we deze boottocht gemaakt. Echt helemaal geweldig. We bezochten het Dubai museum en we brachten een bezoek aan de Gold Souk. Hier kan je ik weet niet wat voor sieraden van goud kopen. Echt walgelijk, tenminste dat vind ik. Je weet niet hoeveel winkels je dan ziet. Bizar om te zien.

Dan eten we een hapje in een van de tig winkelcentra en dan gaan we onze schilderijen ophalen. Deze zijn prachtig ingepakt.  Nu maar hopen dat we ze mee de cabine in mogen nemen. We wachten het maar af.

We rijden met de bus nogmaals Palm Island Jumeirah op en gaan dan in weer een ander winkelcentrum sushi eten (nee Femke en Ruud, niet bij Shabu Shabu die konden we niet vinden).

Winkelen kan je hier als de beste, de allergrootste winkelcentra ter wereld zijn hier. Je kan dagen shoppen en dan heb je nog niet alles gezien. Echt goedkoper is het niet.

En dan vinden we het welletjes. We nemen een taxi naar het hotel waar we om 19.45 uur aankomen.
We zitten nu even te internetten en gaan zo de koffers inpakken. Morgen worden we om 05.30 uur opgehaald en naar het vliegveld gebracht. We vliegen om 08.25 uur (05.25 uur in Nederland) en dan is aan onze hele korte wereldreis helaas een einde gekomen.

• 07 Maart 2012 - 19:24

De Van Dijke's:

Wat een geweldig leuke reisverslagen waren het weer. Ben benieuwd naar de schilderijen!!!! Een hele goede terugvlucht toegewenst!!!!

• 07 Maart 2012 - 19:26

De Van Dijke's:

Wat een geweldig leuke reisverslagen weer!
    Ben benieuwd naar de schilderijen!
    Een hele goede terugvlucht toegewenst!!!!