Op walvissenjacht - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Op walvissenjacht - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Op walvissenjacht

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

27 Februari 2012 | Sri Lanka, Colombo

Zondag 26 februari

Na een heerlijke dag gaan we weer dineren met de hele groep. We hebben drie verjaardagen achter de rug. Een verjaardag hebben we nog met Paul gevierd. Dat was erg gezellig. Twee verjaardagen hadden al plaatsgevonden maar vierden we deze avond met een taart. Wat een gezellige boel was dat. De taart werd in 26 niet al te grote stukken gesneden. Gelukkig maar, want de taart was echt heel erg machtig.

Maandag 27 februari

Vanmorgen was weer een vroegertje. Ik ging met twee andere vrouwen uit onze groep whale whatching doen. Om 06.00 uur werden we door een tuktuk opgehaald en naar Mimisa gebracht. In de haven stapten we op een niet al te grote boot. Wij gingen boven op het dek zitten in de hoop goed uitzicht te hebben op de walvissen en de dolfijnen. We waren nog maar een half uurtje aan het varen of de eerste walvis doemde voor ons op. Vele oehs en ahs natuurlijk. Ook al heb je dit gebeuren al meerdere malen mogen meemaken, het bljft iedere keer weer een machtig schouwspel. Verschillende keren kwam de walvis boven en ter afscheid zwaaide deze met zijn staart. Omdat de walvissen redelijk dicht bij de kust waren, voer de boot ook snel weer teug naar de haven. Weer geen dolfijn gezien dus.

In de haven stond onze tuktuk alweer te wachten op ons en bracht ons naar een vismarktje en een kantklosserij. Eenmaal in het hotel heb ik snel de foto' s en video's. Op de iPad gezet zodat ik nog even kan nagenieten.

En vanavond nemen we afscheid van de groep. Na het diner worden zij om 20.00 uur opgehaald en vliegen zij terug naar Nederland. En wij? Wij blijven nog een nachtje en morgen om 14.00 uur worden wij opgehaald voor het vervolg van onze reis. We gaan een kijkje nemen op de Malediven. Boven water, maar vooral onderwater. Ben benieuwd.

Foto's op

Ik heb meer flimpjes gemaakt. Die komen op You Tube maar da duurt nog effe.

Ik hoop dat we op de Malediven internet hebben.

We wachten het maar af.

• 28 Februari 2012 - 16:22

Mia En Piet Lagarde:

Hoi Marianne, wat leuk nu we weer thuis zijn om jouw reisverslag te lezen, zo beleven we de reis weer opnieuw.
    We hadden een heel gezellige groep, het klikte met allemaal wel.
    geen buitenbeentjes of zo.
    Wij zijn netjes op tijd op Schiphol geland
    maar dan verlang je meteen weer naar de warmte ook al was dat wel eens iets te veel van het goede, hier miezert het, hetis grijs en maar 9 graden bbrrrr.
    Nog heel veel plezier op de Maledieven en Dubai, doe de groeten aan Cris, groetjes Mia en Piet , have fun !

• 29 Februari 2012 - 07:22

Math En Ine:

Onder het genot van het liedje Lala.. van Sammy (ik heb de dvd gekocht!) zit ik alweer achter m'n bureau te schrijven. Zijn gisteravond na wegbrengen van Francine om 18.00 uur thuis gekomen in een nat , grauw en grijs Nederland. De wasmachine loopt op volle kracht en we hebben weer heerlijk in ons eigen bed geslapen!
    Wat hebben we toch samen een leuke en afwisselende reis gehad, met allemaal leuke mensen! We hopen dat jullie daar nog prachtige kunnen snorkelen en genieten en ook Dubai leren kennen. Jullie komen het allemaal maar eens vlug vertellen in Gulpen. Bedankt alvast voor je reisverslagjes. Liefs Math en Ine