Lekker relaxen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Lekker relaxen - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Lekker relaxen

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

26 Februari 2012 | Sri Lanka, Colombo

Vrijdag 24 februari

Vandaag doen we helemaal niets. We liggen lekker aan het strand en af en toe nemen we een duik in het zwembad. Life is good!

Zaterdag 25 februari

In de ochtend maken we een strandwandeling. We hopen de paalvissers in actie te zien. We moeten er wel een flinke tippel voor maken. Het is vandaag echt heel erg heet. Je kunt je er geen voorstelling van maken als je uit het koude Nederland komt.
Omdat het vandaag zaterdag is, is de lokale bevolking vrij en dat is te merken. Overal aan het strand en in de parkjes vind je families die aan het picknicken zijn en balspelen doen. In Sri Lanka wordt veel cricket gespeeld en dat zie je talloze families op de vrije veldjes ook doen. Een kostelijk gezicht.

We krijgen na verloop van tijd de palen van de vissers in zicht. Helaas geen visser te bekennen. Maar als we foto's staan te nemen van de palen in zee, komen er twee vissers te voorschijn. Voor een paar centen willen ze hun kunsten wel vertonen. Behendig klimmen ze op hun palen en werpen hun hengel uit. Op het moment dat wij er zijn wordt er niets gevangen. Maar ik weet ook niet of dit nu hun bedoeling was. De buit is binnen en in het gezin kan weer wat monden worden gevoed.

Zondag 26 februari

Ook vandaag doen we rustig aan. We wagen ons toch maar weer eens in de ruige zee. En verdomd. Als je goed oplet en bij elke golf van  de grond komt, blijf je met je hoofd boven water. De zee is hier zo helder en zalig van temperatuur. Ik stop maar met schrijven en waag met nog een keer in die heerlijke Indische Oceaan. Fijne zondag verder.

Nieuwe foto's vind je hier.

• 26 Februari 2012 - 10:45

De Van Dijke's:

Dat klinkt heerlijk allemaal!!!!
    Geniet er nog lekker van!!!!

• 26 Februari 2012 - 11:31

Hetty De Vos:

Je krijgt gelijk zin in het strand als je dit leest. Het is hier trouwens vandaag zacht
    weer. Veel plezier nog verder.

gr hetty

• 26 Februari 2012 - 18:23

Nel Kalsbeek:

Wat een prachtig land zoveel mooie natuur en de foto`s zijn schitterend wij genieten erg van jullie reis.
    Nog veel plezier.

• 29 Februari 2012 - 16:50

Sybille:

jeetje, wat een mazzelaars zijn jullie weer! wat een reis en wat een prachtige foto's en verhalen! om jaloers op te worden. en dan ook naar Dubai, helemaal geweldig. nog heel veel plezier en geniet van het snorkelen.
    groetjes en tot mails,
    Sybille