Apies kijken - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne Brink - WaarBenJij.nu Apies kijken - Reisverslag uit Colombo, Sri Lanka van Marianne Brink - WaarBenJij.nu

Apies kijken

Door: Marianne Brink

Blijf op de hoogte en volg Marianne

15 Februari 2012 | Sri Lanka, Colombo

Woensdag 15 februari 2012

Vanmorgen vroeg opgestaan voor een stadstour door Colombo. Jeetje wat een ouwe vieze stad is dat zeg. We hebben verschillende tempels bezocht en de Nederlands hervormde kerk. Erg indrukwekkend waren daar de graven van Nederlanders die in de negentiende eeuw hier zijn gestorven.
Wij lunchten in een geweldig hyper modern en volkomen tegenstrijdig aan de stad Colombo, winkelcentrum Odel. Erg gaaf was dit. Hier aten we een broodje bij Delifrance.

Na de lunch reden we terug naar het hotel en daarna reden we naar de rivier voor een boottocht door de mangrovebossen. Was het de hele ochtend droog geweest, kregen we in de boot toch weer een paar eigenlijk niet noemenswaardige regenbui.

Fantastische vogels hebben we hier ook weer gezien. Maar het meest fantastische waren de apen die we op het allerlaatst zagen. Minutenlang hebben we deze beesten kunnen aanschouwen vanaf het water. En we vragen ons nog steeds af, wie kijkt er nou naar wie?